chiquilín de bachín

—El mundo es la suma del pasado y de lo que se desprendió de nosotros— Novalis

jueves, febrero 21, 2008

Sobre cómo la derecha sabe

—Perdó, una pregunta. Vustè sap si als estrangers els obliguen a fer exàmens de català? Perquè jo estic fent l'Escola Secundària Obligatòria per adults i el professor l'altre dia va dir que els estrangers no han de fer exàmen.

[Silencio...] El que el professor deu haver dit és que els dos primers anys no compta la nota, però sí que s'ha d'avaluar.

— Ah... perquè jo n'estic farta, sap? Ara vindran les elccions. A mi, el Zapatero m'ha decepcionat. A sobre aquesta gent de fora ve a robar-nos... Jo votaré al PP, miri... o a CiU. A mi ja m'han entrat a casa, la meva cunyada té un hotel... ella no té problemes de diners, ni res, però vol tancar-lo, perquè sinó li entraran totes aquestes mafies dels estrangers... Quan jo vaig a l'hospital, allà donen atenció als ilegals abans que a nosaltres. Aquestes coses no passen a Suècia o a Noruega... Perquè quan van tancar la fàbrica del barri, on treballava el meu pare... se'n recorda?

—No, jo no sóc d'aquí. Sóc estranger.

—Ah... és que no pot ser... aquestes coses només passen a Catalunya... Miri, Austràlia, Anglaterra... Aquí si un va a fer un cafè o a un restaurant ja no pot demanar lo d'abans. No entenen. L'altre dia, vaig demanar un tallat i em van dir que no ho sabien fer. Això acabarà com a França. Bueno, perdoni, eh? Fins i tot m'agrada que vustè parli català...

[Suena el teléfono]

—Perdoni, eh? D'on és vustè?

—Sóc argentí.

—Aquestes eleccions seran dificils. [Se va. Vuelve rápido.] Miri, jo sóc catalanista perquè a Catalunya sempre ens passa això... Els castellans... Al meu avi, a la Guerra Civil... Clar, perquè aquí vam tenir guerres i coses que vosaltres a Argentina i països d'aquests no van tenir mai... Per això li dic.

4 Comments:

At 4:37 p. m., Blogger kariaco said...

Pero sos blanquito, sin razgos indígenas, parlas català y sos estudiante. El problema son todos esos negros y marrones que vienen a sacarnos el trabajo... El diferente, diferente, ¿entendés?
A mi me pasó muchas veces, incluso en la universidad, una profesora hablaba con otra y como yo tampoco parezco diferente se despachó hasta que mi compañera le dijo, "ella es uruguaya", "ah mira, tan así... no parece".
Difícil mundo nos toca...

 
At 4:53 p. m., Blogger Judit said...

mare meua, com està la gent...

 
At 2:09 a. m., Anonymous Anónimo said...

Este blog ha sido eliminado por un administrador de blog.

 
At 12:30 p. m., Blogger Unknown said...

Dedicado a Duran i Lleida por Náspid Franzapán

Duran (tus pelos no)

Mi ciudad amaneció
Con la foto de un señor
Carente de cabellera
Y con aires de dictador
Escupiendo frases fachas
Sin vergüenza ni pudor
Decía que "pels estrangers
a Catalunya no hi ha lloc"

Fue tal la agresión gratuita
Sin sentido e insultante
que apunto mi artillería
a su cabeza brillante:

Tu calva te acompleja
Y por eso tu recelo
Y es que en tota Catalunya
No hi ha lloc para tu pelo
Tus tejas emigraron
Hacia tierras lejanas
Tus pelos hoy descansan
En Mali, Congo y Ghana

Echar otro negrata al mar
No solucionará tu problema capilar
Devolviendo un otomano a sus planicies
No resolverás tu avanzada calvicie
Enviando turcos a Grecia
No apaciguarás tu feroz alopecia
Oprimiendo al individuo transhumante
No conseguirás que florezcan tus implantes

Filipinas sin papeles
Passegen els teus gossos
Pero si ves un top manta
Pronto envías a los mossos

Durán: no te hagas el duro
Tus pomposas frases no valen un...
cinco pesetas!
Tu adorado alrededor dorado no durará
Sudacas, chinos y negratas lo colorearán

Yo no me trago tus trucos
Hablando de integración
Pues ya no me engaña el lobo
Vestido de corderoy
Como soy un hombre libre
Me alojo donde yo elijo
Y no donde me lo indica
Un calvete, feo y pijo

Jo sé que a Catalunya
Hi ha un lloc per a mi
Que ho veig molt clar
I el meu fill va nèixer aquí
Y sé que en un mundo libre,
justo y pleno de virtud
No habría sitio para fachas
Retrógrados como tú

Náspid Franzapán con la colaboración de Juan Gómez, El Sobrino del Diablo.

 

Publicar un comentario

<< Home